Pe Jepii Mici la Crucea Caraiman

Duminica a fost cea mai frumoasa zi din aceasta toamna: soare, cald si un cer perfect senin. Nu puteam sa o petrecem altundeva decat in natura. Am ales muntii cei mai apropiati de casa si care ne puteau oferi privelisti pe masura vremii de afara: Bucegii.

Busteni – Cabana Caraiman – Monumentul Eroilor si retur. Pe scurt: Jepii Mici. Multimea de turisti ne-a convins inca o data ca acesta este probabil cel mai popular traseu din tara.

Obiectivul zilei a fost Crucea Caraiman. Un monument dedicat eroilor cazuti la datorie in timpul Primului Razboi Mondial. A fost construit intre anii 1926-1928 la initiativa Reginei Maria. Materialele necesare au fost transportate cu carute (pe drumul ce urca din Sinaia prin Saua Dichiu) dar si cu fostul funicular al fabricii de hartie din Busteni. In prezent este un simbol pentru Valea Prahovei si un important punct turistic.

Acest articol a fost publicat în Pe munte și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Pe Jepii Mici la Crucea Caraiman

  1. Andrei zice:

    O destinatie frumoasa, am ajuns si eu weekend-ul trecut ! 🙂

  2. PANTY zice:

    Salut,
    superbe peisaje, ma bucur mult pt voi ca sunteti dornici de multa miscare, si superb site Mircea(am descoperit acest site de pe cel de la RO CLUB MARATON) ,asa am mai aflat si eu de frumusetile patriei noastre, tare mult mi-ar placea sa ma pot alatura si eu unui grup asa ca voi pentru a descoperi cat mai mult din meleagurile partiei noastre,
    tinem legatura, toate cele bune.

  3. boreal2007 zice:

    Ei, catelusa are ceva chemare! Felicitari pentru vilegiatura!
    Cate ceva despre funicular: http://boreal2007.wordpress.com/2010/05/30/calea-ferata-aeriana/

  4. dollo zice:

    Valea Prahovei arata muuult mai bine de acolo, decat din traficul de pe DN1 🙂 Iar Joy, ar avea si ea nevoie de niste ghetute, pentru expeditiile viitoare:)

  5. Andrada zice:

    Superb a fost! Mi s-a deschis apetitul si pentru ceilalti munti frumosi ai patriei 😀

  6. Bogdan zice:

    Cea mai promitatoare tanara alpinista in rolul principal: catelusa JOY. Acceptam donatii pentru expeditia pe Everest 🙂

Lasă un răspuns

